Varför skall man ställa ut på Mila?

Viktig mötesplats
Mila är en viktig och uppskattad mötesplats. Besökaren är intresserad, engagerad och besöker mässan för att investera till det egna lant- och skogsbruket. Våra besökarundersökningar visar att man tycker att mässan är ett nöje att besöka, men också att Mila är en plats där man skaffar sig ny kunskap och hänger med i utvecklingen. Besökaren på Mila är i huvudsak fackbesökare, men här finns också möjligheten att träffa konsumenter. Den nya och fräscha mässanläggningen i Hyllie kommer att bidra till ännu bättre publiktillströmning. Läget är perfekt med bra tillfartsvägar, goda parkeringsmöjligheter och närheten till citytunnel­stationen i Malmös nyaste stadsdel.

Mässa – ett effektivt medium

På mässan möter du besökaren som tagit ett aktivt beslut för att träffa dig. Det personliga mötet ger oöverträffade möjligheter att möta och bygga relationer med gamla, nya och blivande kunder. Effekten av ett mässdeltagande kan även visa sig långt efter mässan. Du har sått ett frö hos besökaren, som återvänder till dig när investeringsbeslutet mognat fram. Mässan ger dessutom dig en möjlighet att påverka kundens alla sinnen.

Målgrupp och upptagningsområde

Efter många års erfarenhet vet vi på Numera Mässor vikten av att noggrant planera kampanjen för att nå ut till rätt målgrupp – dina potentiella kunder.

Marknadsföringen startar tidigt i viktiga branschtidningar och följs sedan upp i dagspress, bilagor och andra medier. Budskapet vänder sig till lantbrukare och andra intressenter i branschen. Vår kampanj är heltäckande och vi når alla som är aktivt verksamma med lantbruk i upptagningsområdet. Kampanjen innefattar såväl annonser som bilagor i de branschledande tidningarna.

Exempel på våra val av mediakanaler:

• ATL – annonser, web och bilaga

• Land Lantbruk – mässguiden som bilaga

• Lantbrukets Affärer

• Lantbrukets Affärer Mjölk – bilaga

• Skånska Lantbruk

• Husdjur – annons och bilaga

• Nötkött – annons och bilaga

• Charolaistidningen

• Jordbruksaktuellt

• Jaktjournalen – web

• På Landet – annonser och web

• Skånska Dagbladet – annonser och web

• Norra Skånes Tidning – annonser och web

Egen webbplats och aktivt deltagande i sociala medier med flera kanaler används också för att nå ut till rätt målgrupp.

 

Passa på och annonsera i vår mässguide och djurkatalog. Läs mer här!

 

Vill du veta mer? Kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor och hjälper dig med ditt mässdeltagande!

 

 

OK
På Mila använder vi kakor (cookies) för att du ska få bästa möjliga användarupplevelse. Genom att du fortsätter att titta på vår sajt godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?